marți, 25 august 2009

am citit: marius niţov

Probă de supravieţuire

Nu vreau să schimb lumea nici pomeneală
ducă-se cu liberă alegere
azi mi-am adunat creierii ochii urechile
m-am lipit din nou cu saliva de pe filele vieţii
singurul dar de preţ
din partea Celui ce vorbeşte rar un sfat
să mă feresc de nebuni
şi nu ştiu cum
cu toată vigilenţa de păţit
nimeresc tot în universul debil
şi atunci în loc de armă am un condei sau toc
să trag o linie demarcaţia faţă
de o posibilă cădere în nonsens

într-un cerc caricatura lor

Doamne de ce în ţara asta

Astăzi mi-am bătut îngerul de i-au sărit fulgii
în plină stradă aşa dintr-o dată
am văzut o fostă iubită la braţul unui boşorog
mi-a venit să-l întreb ce păcat pot să fac în ţara asta
cu buzunarele goale plimbatul printre resemnaţi
nici femeile nu mai miros a femei
ispita nu-i decât o invitaţie la calea dreaptă
demonul în faliment cu banii pe ochii-a împărţit la oligofreni
nicio provocare la beţie
nu găsesc unul care să-mi cânte ceva
la un pahar cu vin proaspăt de pe altă sferă
mă întreabă transparentul ăsta cu aripi când am făcut dragoste
ultima oară păi să nu-i dau peste cap
în probleme de tranziţie intimă
îmi dă sfaturi până şi cu cine să mi-o trag
ia gata cu evlavia
dansatoarele mele nu mai dau farmec trecerii monotone
printre clădiri în formă de cavouri
câinii nu mai au chipul normal
s-a prins de ei gripa câinească
tu nu-i auzi cum şi-au uitat lătratul
ce mai pot schimba

Niciun comentariu: