luni, 7 septembrie 2009

am citit: "Impozite pentru facerea lumii" (Vasile Iftime)

Impozite pentru facerea lumii
sau
(la masturbation de l´espirit)

nu cuiele
semnele cuielor mă sperie
cerule
semnele ce nu pot să mai lase semne
semnul ei cicatrizat încă de la primul sărut
semnul lui înecat înainte de a-şi cunoaşte durerea
semnele voastre îngropate odată cu prima romanţă de clopot

nu crucea
lipsa rădăcinilor ei mă sperie
cerule
plugului înţelenit între două bătăi de inimă
treizeci de arginţi ce se vor preţ pentru orice înălţare
şi lepădarea de sine
ce nu mai doare nici după cântatul cocoşului

nu dragostea
handicapul numit aripă mă sperie cerule
sămânţa rodeşte căzută în piatră
fără să-şi caute de-ale sale seminţe
chiar dacă vântul o împarte şi celor care nu vor să o facă parte
mă sperie poezia ce moare fără cuvinte

nici cerul şi nici adâncul din ceruri
nu mă sperie cerule
lutul mi l-ai dat amanet pentru a-l
împărţi în alte câteva luturi
iar visele în loc de cenuşă
cărare mi-au semănat din sticlă pisată
cerule
mai am o fereastră
ajută-mă să pot ridica primul piatra

Niciun comentariu: