marți, 15 septembrie 2009

am citit: ionela chiru

io, templierul luminii de neon şi de apoi

cred că totul se rezumă la dragoste
pentru că dragostea este dumnezeu şi dumnezeu înseamnă prietenie
şi prietenia a creat lumea şi pe cerşetoru’ ăsta olecuţă dus care mă ţine acum de mână
(patetic, nu...?)
nu ştiu cum îl cheamă nici nu vreau să ştiu
mă trezesc cu el ţinându-mă de mână
(e poate singurul om care m-a ţinut vreodată de mână şi nu mi-a provocat repulsie)
mergem aşa o bucată de stradă simt că e fericit
oamenii ne privesc lung unii râd alţii mă consideră pesemne la fel de nebună ca el
aşa se întâmplă seară de seară când termin programul
mă aşteaptă mă conduce până la staţia de taxiuri vorbim fleacuri
să tot aibă vreo 13 ani eu 22
cred că a făcut un crash pentru mine
şi unde dormi tu bre omule îl întreb
îmi arată câteva cartoane sub o scară de incendiu...
stop.
respiră cititorule
lasă ţigara jos
priveşte-mă în noaptea asta port ochii tăi
şi simţul tău tactil
îmi vin perfect toate accesoriile astea
aşadar ţine-l de mână pe copilul ăsta al străzii
ţine-l strâns
nu uita că totul se rezumă la dragoste
iar dragostea este dumnezeu şi dumnezeu înseamnă prietenie
habar n-ai de ce iubeşti atât de mult oamenii cititorule
put a viaţă
îţi sângerează nările duhoarea asta
ţi se lipeşte de faţă ca negrul de fum
şi totuşi
i-ai adăposti în marsupiu pe toţi cititorule
pentru că tu eşti dragoste iar dragostea este dumnezeu
şi dumnezeu înseamnă prietenie
respiră cititorule
trage adânc din ţigară
trage şi pentru mine un fum
în noaptea asta port auzul tău
şi umbletul tău
pluteşti
eşti un cântec hipnotic
un mic rege peste imperiul tău prins între muchiile cardului şi cubul tău cald cu pereţi izolaţi
exişti în buletin
în tot soiul de certificate şi chitanţe care atestă că faci parte din sistem
mimezi libertatea
dar vezi tu cititorule,
vagabondu’ ăsta lipsit de statut
puştiu’ ăsta care te ţine acum de mână şi nu se încadrează în nicio pătură
poate doar sub o pătură
călduroasă
puştiu’ ăsta are libertatea de a fi nebun şi nebunia de a fi liber
iar asta cititorule înseamnă dumnezeu –
o pungă cu aurolac din care, mai devreme sau mai târziu ,vei inhala şi tu
(da, patetic.)

Niciun comentariu: