luni, 19 octombrie 2009

am citit: Gelu Diaconu

tata (5 a.m.)


mă trezeam la 5 a.m.
uneori era atât de frig încât
geamurile erau îngheţate pe interior
plecam o jumătate de oră mai târziu
după o cafea proastă şi două ţigări fumate
îmi luam un pachet de carpaţi în drum
bişniţarii stăteau pe lângă gura de metrou
le plăteam dublu pe pachet
şi aveam senzaţia că fac ceva eroic
sfidam ce se întâmpla în jurul meu
sistemul sau ceva de genul ăsta
nu stăteam niciodată la coadă la tutungerie
chiar dacă asta mă costa mai mult

cafeaua mi-o făcea el în fiecare dimineaţă
se trezea din obişnuinţă
nu mai muncea atunci
accidentul îl pusese pe butuci
de fiecare dată aveam o senzaţie de rău
îl vedeam cum mă priveşte lung
îşi ţinea cârjele sprijinite de masa din bucătărie
şi nu spunea nimic

Niciun comentariu: