vineri, 9 octombrie 2009

Durerea Dreptatii (1)

Acum cateva luni m-am autoproclamat “Presedinte de tara » J)), iar cei care ma inconjoara fie imi ignora aceasta autoritate, fie ma dragalesc cu apelativul « Domnule Presedinte ? »
Aseara m-am jucat cu oamenii, ca de fiecare data cand am timp, si am atins, in gluma bineinteles, anumite limite. Le-am spus: Dreptatea este dureroasa. Votati-ma si voi avea grija ca durerea sa fie usoara, usoaara...!”
- Adica, despre ce durere este vorba , domle ? s-a rastit colonelu' la mine.
Si am zis :
- Am fost la farmacie sa cumpar Carmol. 8,7 lei o sticluta cu cativa ml. « Tuica costa 8 lei/l. Ce are in el carmolul de costa atata ? » am strigat.
Dar revolta mea nu a primit raspuns.
Si iar am zis :
- Este adevarat ca nu suntem egali in viata, dar in fata bolii, oamenii sunt egali. Daca vine maine o molima si, pentru scapare, ar trebui scosi din buzunare 1000 de lei, cine ar scapa? Fiindca majoritatea batranilor abia au acea mie. Daca ar da-o pe vaccin, ar muri de foame. Ar insemna sa traiti doar... dv si alti cativa ? Dreptatea doare. Ca presedinte as face pensie tuturor fiintelor umane: 1ooo lei ( daca 1000 de lei ar ajunge sa traiasca fizic, adica sa fie egale cu animalele.) Iar celor care au contribuit mai mult la progresul material si spiritual al comunitatii le-as acorda bonificatii imateriale. Ma gandesc acum la recompense fara valoare. Le-as da... LEI ONORIFICI. Adica tu, care ai fost la viata ta, (sau esti) sef de echipa (sa zicem) primesti 1000 lei + 1 leu onorific. Un maistru, 2 lei. Un sef de sectie 3 lei. Un contabil sef 4 lei, un director adjunct 5 lei. Un director 6 lei / luna. La fel doctorul, profesorul. Si as ridica scara valorica pana la Seful statului =100 de lei onorifici. Pe care-i poti pune intr-un clasor sau ii poti schimba pe o tuica sau o punga cu pufuleti. Ori pe un avion, daca ti se ofera.
- Bine, bine, si cine ma impiedica pe mine, un patron sa nu dau doi bani pe leul tau... onorific si sa platesc oamenii cum vreau?
- As face lege : « cine plateste 1000 lei / luna este scutit de impozit. Pentru fiecare leu care depaseste mia se va plati statului 1000 de lei. »
- Incurajezi coruptia !
- Nu. Fiindca mai dau o lege. Daca cineva foloseste un om fara forme legale si va fi prins, va fi obligat sa-i asigure acestuia continuitatea in munca de la data cand i s-a intrerupt, iar muncitorul respectiv sa primesca 1000 de lei / luna pentru toata perioada si statul un impozit de 1000 de lei pentru fiecare leu.
- Doare tare dreptatea... mi-au strigat oamenii.

Dar … nu, dreptatea nu doare fiindca este doar in mintea mea.
Dreptatea este inca o joaca. De-a hotii si vardistii!

Niciun comentariu: