vineri, 30 octombrie 2009

am citit: www.adasauardoarea.wordpress.com

Nepasare

Nu le pasa de tine. Indiferent ce ai face. Indiferent cum ai aparea in fata lor. Nu le pasa ce mananci, daca traiesti, daca supravietuiesti. Nu le pasa daca iubesti, daca esti altfel. Si nici daca tu crezi. N-ai decat. Pentru ei nu exista cuvantul “Tata”. Ei au uitat, candva, demult, cine i-a creat si de ce. Tu, insa, ai puterea si credinta de a schimba. Tu le poti spune ca au nevoie de raspunsuri si ca intr-adevar este Cineva acolo sus care vegheaza. Chiar daca nu le pasa de tine,
tu le poti zdruncina sufletele cu o rugaciune. Care incepe asa:
“Tatal nostru,
care esti in Ceruri…”

Omagiu

Un paragraf dintr-o carte mi-a adus aminte de un act moral al nostru, al tuturor. Mi-a adus aminte de toti oamenii ce mi-au trecut sufletul, dar si de cei ce mi-au trecut calea. Mi-a adus aminte de bucuriile pe care le-am adus lor, dar si de dezamagirile ce le-am provocat. Mi-a adus aminte de lucrurile pe care n-am apucat sa le fac, de omagiile pe care n-am apucat sa le aduc, de cadourile spirituale pe care n-am apucat sa le daruiesc. Impartasind acest paragraf, voi compensa. Sper. Si luati aminte ca...

„In loc sa-i condamnam pe ceilalti, haideti sa-i intelegem. Sa gasim motivele pentru care fac ei ceea ce fac. Este mult mai profitabil si mai innobilant decat critica; ne atragem astfel simpatie, toleranta si bunatate. A sti totul inseamna a ierta totul. Nici macar Dumnezeu nu are de gand sa judece oamenii pana nu si-au dat ultima suflare. De ce am cere mai mult decat Dumnezeu ?”

Niciun comentariu: