duminică, 21 februarie 2010

am citit: anca mizumschi

Corespondent de război

Nu sunt obsedată de numere, sunt obsedată
de anotimpuri care trec cu şenile de platină
peste corpul meu obosit
un fel de piaţă tianamen
care nu mă mai doare

Mi-e atât de dor de tine încât mă expun,
chiar şi în zonele de conflict marginale
unde fiecare comunicat de presă despre noi
lasă cicatrici
învăţând să nu te mai iubesc în fiecare zi, la rând
ci dintr-o dată,
la anihilare

Corpul meu străin


Am venit pe lume ca un corp străin,
m-am aruncat în lichidul amniotic
fără să ştiu să înot
şi poezia mi-a apărut din senin
ca o eczemă fetală

mama m-a abandonat la maternitate
pentru ca apoi să fiu părăsită pe rând
de toţi bărbaţii din viaţa mea
prin camere de nefamilişti sau în faţa unui ghişeu
unde nu se mai dau informaţii

până şi moartea are ceva împotriva mea, e anunţată
cu fiecare tren care ajunge în faţa blocului meu
cu multe sute de minute întârziere
şi o aud din când în când la megafon: între noi două cred
că ar trebui să alegi tu

Niciun comentariu: