marți, 2 martie 2010

am citit: "dezvățatul de a fi" (Virgil Titarenco)

1.
mă gîndesc că într-o zi dumnezeu va veni
îmi va spune nu exist
și va trece pe partea cealaltă a străzii
iar eu va trebui să mă lupt cu hainele de pe mine
cu nevoia asta de a fi moral
sau religios sau logic
el va rîde cu prietenii lui
și va striga
frica de junglă nu este frică de dumnezeu
dragostea nu este axis mundi
iar eu nu am nevoie
nici măcar de ideea de mine
cu atît mai puțin de lipsa ta
de umor

2.
mă gîndesc că într-o zi dumnezeu
îmi va zice cu ce te ocupi tu acum
și va trebui să mă întreb de ce mă întreabă
să transpir să mă căznesc să îmi aduc aminte
de vreun păcat mai ales de ceva cu iz sexual sau poate
l-am dezamăgit din nou cu ceva
am uitat ceva nefăcut sau poate sînt în alt loc
în alt spațiu în alt avion autobuz automobil
trăiesc în pielea altui om vorbesc din altă lume
o lume care nu ar trebui să fie a mea sau poate nu o merit suficient
hainele mele sînt făcute poate de vreun copil din thailanda
iphone-ul meu poartă amprenta vreunui deținut chinez
cafeaua mea ah ce bine că nu beau cafea ieri am cunoscut
un columbian părea mulțumit benzina poate asta e benzina nu e a mea
e de la război afganistanul nu are benzină dar are totuși heroină
sau poate nenorociții aștia de republicani m-au pîrît la dumnezeul lor
și ăla sau poate antipatia mea pentru catolici
sau poate pentru ceilalți sau poate e ceva cu evreii
eu nu n-am nici o carte despre holocaust poate ar trebui să am
nu am o carte nici despre genocidul armean ar trebui oare să am
să mă simt vinovat poate california este de vină poate e imoral că trăiesc aici
că respir că visez aici că merg la plajă în februarie că îmi cumpăr
yerba mate uneori și de la arabi dar le spun alecum salam
oricum ei nu au salam dar așa spun și au fructe ieftine
poate că undeva în adîncimile lui dumnezeu știe ceva
ceva ce eu nu știu și ar trebui ca să pot deveni brusc serios și
grav și să sufăr așa cum suferă nebunii aștia cînd îl văd
pe obama mă întreb cu ce ar trebui să mă ocup
dar mă gîndesc totuși că dumnezeu nu va aștepta răspunsul meu
suzele alibiurile justificările explicațiile aberațiile mele
îmi va zice eu merg la film dacă n-ai ceva mai bun de făcut
vino cu mine
și mai lasă vrăjeala

Niciun comentariu: