duminică, 13 aprilie 2014

Colectivul de oameni ai muncii


Colectivul de oameni ai muncii

 

Printre cele mai  urâte sintagme ale sistemului   pseudo-comunist  îl consider  pe acesta –„colectivul de oameni ai muncii”. Când cineva voia să-ți facă de petrecanie te punea în fața colectivului și te executa. Canetti a scris – „Masele și Puterea”. Citiți-o. Nicio putere nu există fără mase. Ce înseamnă mase? Cred că Nietzsche a spus că neamțul se simte puternici numai în mijlocul masei. Individual el este  timid. Desigur, nu cred că este vorba numai de neamț. Sacrificarea lui Iisus este rodul  unei reacții a maselor. Nu este vorba cine erau acele mase. Putea fi oricare masă. Masele iubesc  sacrificarea Mielului. Mediocritatea, care nu este o crimă, este o medie de calități acumulată într-un număr de indivizi. Nu există etnie unde să nu se manifeste acest canibalism al masei. Vedeți MIORIȚA. Doi îl ucid pe unul. De la doi la o sută, la o mie, un milion totul este simplu. IUBEȘTE-ȚI  aproapele ca pe tine însuți este foarte bine, nu se spune iubește pe toți apropiații tăi. Aici începe MAFIA,  spiritul de gașcă, de bisericuță. Când un individ dorește să schimbe ceva în bine el este fie sacrificat, fie  anihilat prin puterea  mediocrilor adunați în mase. Am luat un vot de blam  în 1983 de la un colectiv în care 80% mă apreciau, nu știau nici de ce sunt blamat. Unii s-au opus, dar li s-a șoptit, stai liniștit. Liniștea! Câte tâmpenii, crime, etc. nu s-au făptuit în liniște? Desigur larma nu ajută la o dreaptă judecată. Natura omului este complicată. El iubește armonia, de aici și respingerea oricărei gălăgii inutile. Dar istoria o fac gălăgioșii cu talent. Nici talentul nu este o noțiune bine definită. Orice idiot se poate crede talentat. De aceea trebuie să judecăm numai INDIVIDUAL  un om. Este greu. Cumplit de greu. Șarpele din Rai era un înțelept. El  dorea Cunoașterea, Biblia l-a prezentat ca pe Diavol. A cunoaște nu este rău, dar Biblia spune  altceva. Eu admir Biblia , este cel mai pasionant  tezaur cultural. Dar  este plin de lucruri ciudate și  care pot fi contrazise. Nu mă acuzați de erezie. Am dreptul la a nu crede și a cerceta. Dumnezeu nu ne-a făcut tâmpiți. Poate pe unii. Aceștia formează colectivele de oameni ai muncii, grupurile de tovarăși care au omorât inteligențe strălucite. Extrapolez. Nu scriu aici pentru mine, ci pentru un om pe care l-am iubit aproape ca pe un fiu, are vârsta fiului meu, este talentat, dar a rămas prizonierul  colectivului de oameni ai muncii. Să fie fericit. Eu nu sunt.

BORIS MARIAN  

Niciun comentariu: