duminică, 25 ianuarie 2009

am citit: SARPELE CU OCHELARI DE SOARE

"Mineri, IMGB-isti, si alti oameni ai muncii

Pe unul dintre blogurile a caror activitate o urmaresc in mod constant (gerula.weblog.ro) a aparut o postare in care autorul pare a fi nemultumit ca cei care au invitat minerii la Bucuresti nu au fost amendati/sanctionati.

Apoi no, ca asa exemplu de lipsa de simt civic n-am vazut in viata mea. Amendati? Dar pentru ce?Apoi, cum, cetatene, sa ceri amendarea celor care, animati de dorinta de a infrumuseta capitala, au chemat oamenii muncii sa dea o mana de ajutor la plantarea panselutelor in spatiile special amenajate?

Si apoi, de ce atata discriminare? Numai minerii? Dar ceilalti oameni ai muncii? Dar IMGB-ul? (stiti, nu, "IMGB face ordine", lozinca mugita ....aaa, scuze, scandata de muncitorii catarati pe camioane).

Am un prieten mai mare cu cativa ani, era student in perioada primelor mineriade. Ei, prietenul asta al meu s-a gasit sa se duca pe la universitate in timp ce oamenii muncii plantau de zor panselute. Pentru ca blugii Levi's purtati de amicul in cauza au ranit simtamintele patriotice ale celor care decorau Piata Universitatii a fost invitat politicos cu palme si flegme sa paraseasca de urgenta zona. Culmea, ca nu minerii au fost cei care l-au luat la suturi (din fericire pentru el), ci niste femei isterizate, probabil gospodine de treaba in conditii normale.

Peste cativa ani, ne uitam impreuna la televizor, erau imagini de la mineriade si amicul meu, manat de o fireasca vanitate, a vrut sa vada daca nu cumva apare si el pe sticla. Ce-i drept, scena cu el nu a fost filmata/difuzata, dar, printre femeile care intampinau minerii cu garoafe, amicul a recunoscut doua gospodine care locuiau la el in bloc.
- "Uite-le, ma, si p-astea, a sarit amicul. Uite, unele de teapa lor m-au batut la Universitate."

Pe scurt, cele 2 femei erau de-acum disponibilizate, primeau subventii pentru caldura, somaj si alte ajutoare sociale, platite din banii colectati de la cei care aveau un loc de munca si plateau impozite, bunaoara, amicul meu cel umplut de flegme intr-o zi de vara cand oamenii plantau panselute.

Pai uite de-aia nu sunt sanctionati cei care au chemat minerii. Pentru ca sunt in continuare votati si sustinuti de cei care au dat minerilor o mana de ajutor la gradinarit prin Piata Universitatii. Si astia-s multi, ai naibii, ca mama prostilor e mereu gravida.

Am comentat:

ca "om al muncii" am urmarit acele evenimente. observ ca v-a marcat. si aduceti injuraturi cu mama gravida. spuneti ca prosti erau cei veniti de departe. eu vedeam la televizor ce se-ntampla si eram sigur ca prosti erau cei care asistau dupa perdele. prefer ca romanul sa aiba o atitudine fizica, oricare ar fi ea, decat espectativa. stand si injurand dupa 20 de ani mi se pare o si mai mare prostie. pentru ca dupa 20 de ani, prin neimplicare, adica stand dupa perdele, Romania are de 10 ori mai scazut nivelul de trai decat sub dictatura.

SARPELE CU OCHELARI DE SOARE:
"Atitudine fizica? Vremea rascoalelor a cam trecut. Implicarea inseamna acum altceva, nu atitudine fizica."

NICOLAE TUDOR:
“Implicarea inseamna acum altceva", spuneti. ce? va intreb. fiindca nu se vede nici un rezultat. in viata e ca in fotbal - golul este nivelul de trai. si acesta lipseste cu desavarsire."

Niciun comentariu: