sâmbătă, 6 februarie 2010

am citit:"the church of salvation" (emilian valeriu pal)

cît de mult mi-ai lipsit într-o noapte prin casharlton
umblam aiurea pe străzi
şi-ţi citeam pe silabe firmele luminoase
de parcă ai fi fost acolo
in-dian world
pa-kis-ta-nese food
the church of sal-vation
rîdeam împreună cu frate-miu
ne spuneam că sîntem înscrişi în the church of starvation
noaptea se lăsa leneşă ca o lebădă neagră
ca un copil îţi arătam cu degetul
uite ce chestie cum strînge fiecare în pungă
rahatul cîinelui scos la plimbare
ţi-aş fi luat cartonaşe cu jonny wilkinson
nu ştiu dacă ar fi fost cea mai bună alegere
dar aş fi scris pe spate ceva care te-ar fi făcut
să roşeşti

atît de mult mi-ai lipsit
că mai nou îmi petrec timpul urînd-o pe mama
că nu m-a născut cu vreun talent special
n-am fost bun niciodată la traforaj
ba rupeam pînza bomfaierului ba decupam şablonul greşit
o singură dată mi-a ieşit un căluţ pentru care am luat notă de trecere
ţiganca de la parter mi-ar fi ghicit în pînza ruptă
că mă aşteaptă ceva important că o să împlinesc 30
şi-o să mă transform într-o anacondă care înghite drumuri
şi le digeră cînd doarme
dumnezeul meu dumnezeul meu
dacă aş fi ştiut dumnezeule
aş fi exersat toate nopţile cum să decupez oameni
care să rămînă cu mine

acum nu mai pot face nimic
a trecut timpul fructelor apeductelor actelor de identitate
o femeie se pregăteşte să nască
un dinte se pregăteşte să cadă
am început să mestec scoarţă de stejar ca un mistreţ
colţii de argint i-am vîndut ţi-am cumpărat o pilotă şi nişte şoşoni
să-ţi ţină de cald
uitările londoneze sînt întotdeauna feroce

şi-acum atît de mult îmi lipseşti
că din lipsa unor gesturi mai importante
am început să caut remedii împotriva uitării
am citit undeva că lipsa pîinii din organism
provoacă pierderi de memorie mesele mele încep acum
cu pîine neagră apoi ore de traforaj
te urăsc mamă numai căluţi decupez
cerul gurii mi-e ars de o absenţă nesănătoasă
ca să nu cad în patetic mă mint şi-mi spun
că e ars de la o conservă de beef curry

draga mea
oare cît mai costă acum o mînă lipită de piept?

Niciun comentariu: