marți, 13 aprilie 2010

am citit:"habar nu am pe ce lume trăiesc" ( ioana negoescu)

jurnal de lighioană


habar n-am pe ce lume trăiesc. uneori mi se pare că trăiesc într-o lume a picioarelor. tropotesc de mama focului să mă simt cu picioarele pe pământ. dar tot nu sunt sigură. e o lume în care aripile sunt în plus. zborul se interzice prin lege. căderile sunt la ordinea zilei. şi totul din nepăsare.

cine sunt eu să-mi pese? cum de-mi permit?! habar n-am. şi-am spus că nu ştiu pe ce lume trăiesc. anyway, e o lume în care poeţii mor. aripile sunt grele şi interzise. orbirea e necesară. asfalt peste tot. nu călcaţi pe iarbă. care iarbă?! oricare. nu o mai călcaţi!

mâine picioarele mele vor sări peste clipe ca într-o cursă cu obstacole. voi alerga necontenit spre tăcere prin coridoare lungi cu mame şi fii întinşi pe targa ambulanţei portocalii. voi asculta ritmul unor inimi care bat în neştire. voi aştepta până-mi va veni rândul. infirmierele vor dezinfecta cât de cât ziua va mirosi a clor.

aşa că lumea va rămâne o noţiune incertă. habar n-am cum să mă comport cu ea. poeţii se sting printre absenţele noastre. noi nu zicem mare lucru. crucile noastre abia dacă pot străbate aerul plin de narcise. murmurăm apusul. zilele par nişte cărămizi în care cresc fluturi. poeţii răsună din zidurile acestei lumi despre care nu pot să zic. nimic.

Niciun comentariu: