miercuri, 9 februarie 2011

Nepotul de soră sau binele venit din senin

Nepotul de soră sau binele venit din senin






Am rude în multe țări. În China este Mao Tze Stein, în Rusia Iosif Stein, în Franța Charles de Stein, în SUA Abraham Stein, dar nu știam că am o soră în Argentina, care are un fiu, Jorge Stein. În urmă cu vreo doi ani, primesc o scrisoare care m-a bucurat. Nepot de soră, nici nu puteam să primesc o veste mai bună. Omul scria minunat în română. Ciudat lucru. I-am trimis niște versuri, articole, i-au plăcut foarte și mi le-a tradus în spaniolă. Am primit prin poștă o mare sumă de pesos. Uite de unde vine binele. Dar de la suma aceasta mi s-au tras multe necazuri. Hoții mi-au spart casa, nu au găsit nimic de valoare, dar mi-au distrus computerul și mi-au lăsat un bilet plin de injurii pe masa de birou. M-am dus la poliție să reclam. Nu știu ce s-a întâmplat,

dar am luat o mamă de bătaie de o mai țin minte și acum.

Nepotul nu s-a potolit. A început să-mi scrie zilnic, mă lăuda în fel și chip. I-am trimis aur, argint, platină din moștenirea familiei, nimic. Scrisorile veneau cu regularitate și mă scoteau din sărite. Firea omului nu poate fi schimbată, asta am învățat de-a lungul vieții. Omul are mai multe firi, încerci să i le schimbi, el vine cu altceva. Ce puteam să fac? L-am invitat în România, dar nu știa unde vine, m-a refuzat. I-am spus că îl consider prieten, nici vorbă. Mă admira fără limită, nici nu putea să accepte prietenia cu un maestru ca mine. M-a întrebat câți ani am, ce limbi vorbesc, unde m-am născut, de ce m-am născut, etc. Ceva nu era în regulă. Să reclam la ambasada noastră din Buenos Aires ar fi fost inutil, plus că mai puteam lua o bătaie pe chestia asta. Atunci am scris tuturor Steinilor din lume să trimită fiecare pe adresa nepotului de soră câte un milion de dolari. Scris și făcut. Brusc corespondența s-a oprit. Am auzit că a deschis un magazin de dulciuri și o fabrică alături. Apoi am aflat la o emisiune de știri că în Argentina a apărut o ciudată formă de diabet viral, care s-a răspândit cu viteza și eficiența unei ciume. Chiar și Europa era în pericol. Uite cum de la bine la rău este suficient un pas. Vă rog să mă credeți.



Boris Marian

Niciun comentariu: