luni, 14 martie 2011

Jungla

Jungla








Am pătruns într-o junglă

Miraculoasă, fructele împodobeau

Ramurile sălbatice,

Dar erau otrăvite,

În jur zburau umbre,

Erau lilieci, erau oameni?

Un liliac încerca sămi scoată ochiul,

Altul râdea stropindu-mă cu saliva sa verde.

Din fructe ieșeau viermi roșcați

Cu dinți ca briciul,

Ce mult doream să-mi fac o grădină,

Un loc de casă și de odihnă,

Dar jungla era de neînvins.

M-am trezit, eram în altă junglă.





Neliniște



Capul meu stă pe tava

Privirilor voastre,

Tâmplele îmi zvâcnesc

Ca furtuna-n fereastră,

Cum de nu pot muri

După ce am scris un poem?

Înalț privirea,

În jurul meu nu s-a schimbat

Nici un semn,

Nu mai pot nici ochii

Să-i închid,

Lumina mă orbește,

Sunt ca o frunză

În vid.





Frunzele moarte



Frunzele moarte se adună, se ard,

Cărțile-s vechi, ochelarii s-au spart,

Mâinile tremură, visu-i coșmar,

Stai grănicer uitat la hotar

și pasărea trece și râde în zbor

și ochiul tău plânge interior.



Boris Marian

Niciun comentariu: