marți, 10 mai 2011

am citit: www.recurslamorala.wordpress.com

Nesuferiții cei de toate zilele



Fiecare avem o listă de nume în dreptul cărora am pus apăsat un mlădios semn de întrebare.

Acestea sunt numele oamenilor pe care nu-i suportăm, care ne scot din sărite cu întrebări prostești sau care ne pisează nervii prin comportament inexplicabil din punct de vedere rațional.

Fiind în posesia unei astfel de liste, am ajuns să mă întreb la rîndul meu dacă sunt și eu în lista cuiva.

Probabil că sunt, dar cel mai chinuitor este că nu îmi dau seama prin ce anume îi irit pe ceilalți…probabil prin faptul că nu îmi dau seama!

Nu de puține ori, nesuferiții care mi-au tăiat calea m-au făcut să mă simt superioară, apoi însă m-am întrebat: superioară în comparație cu ce, cu un alt sistem de valori și norme, care pentru restul par la fel de normale cum îmi par ale mele mie?

Din momentul în care am realizat că tolerarea unui nesuferit înseamnă de fapt îmbrățișarea diversității în care am fost creați, am început să depun eforturi serioase în direcția abținerii de la comentarii răutăcioase și de la obiceiul de a mai face fețe atunci cînd stau față în față cu un nesuferit în carne și oase. Am învățat să asist tăcută la asemenea manifestări și să învăț prin excludere.

Fragment din lista mea de nesuferiți: (nu dau nume)

1.Vecina, care mă salută de 15 ori pe zi cu aceeași formulă de salut.

2. O veche cunoștință ce are prostul obicei de a se autoinvita în ospeție pe termen nelimitat.

3.Cîteva bunicuțe din localitatea mea, pe care nici nu le cunosc prea bine, dar care cum mă prind mă și bagă la colț sărutîndu-mă apăsat și lichid direct pe gură, ori de cîte ori mă întorc la baștină, sub pretextul că mă cunosc de mică.

4. O altă cunoștință, care nu știe să discute altceva cu mine decît lucruri ce o privesc în exclusivitate, alte teme de discuție se exclud. Nu e permis la asemenea întîlniri să pomenesc ceva despre mine.

5. O persoană, care îmi răscolește prin lucruri cînd nu sunt de față și o face cu o mai mare nesimțire cînd sunt și eu în cameră.Îmi folosește rujul și parfumul fără permisiune!

6. Persoanele care mă extorchează de sentimente

7. Sforarii etc. (lista e luuungă)

Unica diferență între oamenii pe care îi tolerezi și cei care-ți sunt nesuferiți este că primii încă n-au reușit să scoată la iveală ticurile enervante din ei, dar cu cît mai mult îi cunoști cu atît riști să-i treci în lista antipaticilor, însă ești obligat prin bunul simț să-i tolerezi și să-i placi pentru faptul că te enervează în felul lor… desigur nu e interzis să le mai faci din cînd în cînd cîte un duș scoțian cu observații, care nici nu dor , dar nici nu gîdilă.

Niciun comentariu: