miercuri, 9 aprilie 2008
PROFESORUL- UN … CRIMINAL?!
(text postat de Nicolae Tudor pe Europeea.ro)
Zilele aceastea am tulburat un pic apele aratand scoala cu degetul ca este fabrica de prosti. Si s-au gasit destui sa apere profesorii, acuzand elevii, adica acele capete micute in care e loc sa incapa orice invatatura din lume si care absorb informatia ca hartia de turnesol lichidele. Ca nu asculta, ca nu sunt atenti, ca, ca , ca …(scuzati cacofonia!)
Haideti sa facem o paralela si sa ne inchipuim ca invatatura, aceasta joaca ce nu doare, este facuta astfel: profesorul are o grupa de 3-5 copii si trebuie sa-i invete sa traga cu arma. Acum sa ne inchipuim ca profesor este chiar tatal lor. Isi va permite sa nu-l asculte vreunul dintre elevi? Sa lipseaasca de la cursuri, deci sa nu stie? Isi va permite sa ajunga prost? Fiindca in vacanta va trebui sa intre in transee si se va bate cu dusmanul pe viata si pe moarte. Isi va permite sa trimita vreunul la moarte sigura?
Iata de ce invatamantul este un pretext ca unii de-ai "nostri" sa ia bani din sacul comun, chiar daca putini, fara sa aiba nici un criteriu de performanta. Se multumesc cu tacerea dupa ce intreaba: "Cine nu a inteles?" Copiii aleg sa taca si cel mai prost primeste 5. Dar ce inseamna 5? Ce ajungi in viata cu nota 5?
Ce se intampla dupa clasa I cand aproape toti iau premiul intai, de ajung in societate calificati ca prosti?
COMENTARII:
"Interesant subiect, ar merita o intreaga dezbatere!
Comparatia aleasa, aceea cu tatal care-i invatza pe copii sa traga cu arma, nu e elucidant. Daca unul din copii ar lipsi si n-ar invatza sa traga cu arma, asta inseamna ca el va ajunge "prost"?
Notele, cred eu, nu inseamna nimica, ba dimpotriva, sunt nenumarate exemple in istoria culturii în care un copil care a avut note mici la scoala a ajuns mai tarziu o mare personalitate. (Si, in paranteze, nu ca eu as fi mare chimista, dar la bacalaureat era sa pic la examen din cauza chimiei...)
A fi profesor bun cere tot atat de mult talent ca si a fi un artist bun: un profesor bun este cel care e nascut a fi profesor. A preda o materie este una, a-i face pe copii pasionati pentru acea materie este alta.
Evident ca si in meseria de profesor, ca si in oricare alta, majoritatea este formata din oameni obisnuiti, nu din dascali de exceptie. De aceea nu cred ca trebuie condamnati neaparat....
Am avut, la facultate, un profesor de chimie colidala cu capul oval, poreclit "marele coloid", care era toba de carte dar nimeni nu intzelegea nimic din ce explica. Sa fiu sincera, nici pana azi nu stiu cum am trecut (cu nota 9!) examenul la el.
In schimb la matematica, tot la facultatea de chimie, am avut un profesor absolut exceptional. Nu era o somitate in materie, dar facea niste lectii care ma emotionau prin frumusetzea lor. De fapt nici nu era nevoie sa ne "explice", demonstratiile curgeau de la sine, noi, studentii le aduceam la lumina! Oh, ce rau mi-a parut ca niciodata n-am avut ocazie sa-i raspund la tabla acelui prof, la examen, si asta pentru ca imi dadea zece fara sa ma mai asculte, se uita putin pe ciorna si gata....
Sunt profesori si profesori, dupa cum sunt si elevi si elevi.....
Cat despre "prostia" celui ajuns in viatza, care ar fi unitatea de masura a acestei prostii? Viatza este atat de complexa si sunt atatea domenii in care omul isi poate manifesta un anumit tip de inteligentza, incat cu greu as admite ca cel care a luat cinci in scoala ajunge prost!
Eu am avut un elev la liceu care era corijent la chimie si matematica, cu greu il convingeam sa invetze. Dar mie mi s-a parut un baiat destept foc, asa ca l-am incurajat la timpul respectiv. Astazi este un foarte bun om de afaceri, se ocupa cu import de piese de bucatarie, e vesel si generos si suntem in foarte bune relatii, râdem impreuna de viatza lui de elev....
VERONICA PAVEL"
"Profesia de dascal era ultima optiune pentru cariera... si totusi am ales sa fiu dascal de filosofie, in chiar acest moment urmez un curs pe pedagogie la facultate.
O sa ,,trec" vreun prost de mila?... tot ce e posibil! dar voi cauta sa inteleg de ce acel copil merita calificativul de mai sus si cum de a ajuns pana in faza de elev de liceu sau student.
In momentul de fata invatamantul preuniversitar e de toata jena: nu pregatim tinerii pentru ceva anume ci ii indopam cu tot felul de baliverne de care n-are nimeni nevoie. Nu le formam gusturile artistice, nu avem intelepciunea de a-i atrage catre adevaratele valori ale vietii, nu-i incurajam pe cei cu o farama de talent intr-un anumit domeniu. Suntem toti preocupati de locusorul nostru caldut, salariul nostru,isteria aceasta de-a accede!... de-a urca, nu conteaza cum, ne-a facut sa pierdem din vedere ca tinerii acestia atat de dezorientati azi vor fi cei care maine vor avea responsabilitatea de-a forma urmatoarea generatie de oameni.
Ati ridicat o problema interesanta, dar, ca toate problemele noastre actuale, fara rezolvare. Cel putin in viitorul apropiat. Asa ca pana una-alta, prostii vor promova cu 5 in continuare, iar daca avem norocul, se va instaura macar regula ca ei sa nu ocupe functii importante in stat, ca acum!
CARPE DIEM"
"Nicolae, te salut! După cum ai observat nu postez comentarii la textele tale, ale lui Kosta Vianu şi Ion Mitică. Ne cunoaştem ca persoane reale, nu virtuale, ne putem comunica impresiile despre zicerile noastre prin viu grai, chiar dacă ne vedem mai rar. Pe sait am fi lipsiţi de probitate, pudoare şi bun simţ.
Azi fac o excepţie, pentru că eşti pe un teren minat, însoţit de copiii şi nepoţii tăi care nu au arme, iar tu nu ai nici măcar detector de mine. Problemele din sistemul de învăţămînt sînt atît de complexe, iar tu nu le cunoşti din interior, deci nu poţi aduce acuzaţii - nici nu ai dreptul să dai verdicte. Poţi, desigur, să-ţi pui întrebări, dar caută răspunsurile la cei care cunosc „ce şi cum în chestia cu....” Şi asta ţi-o spune un fost angajat al sistemului, care a plecat cu ruşinea de a fi luat bani din „sacul comun” şi pentru că nu găsea răspunsuri. Şi care şi-a propus să se întoarcă la sînul lui călduţ doar în caz de mare criză.
Postatorii intraţi pe sait mai devreme te-au lămurit elegant şi documentat ca nişte intelectuali care se respectă. Tu arunci cu piatra ca un ins din gloată instigat la lapidare.
Îţi apreciez scrierile, am mai spus, chiar dacă nu toate sînt pe calapodul gîndirii mele conservatoare. Dar ar fi bine să-ţi înfrînezi umorile nemulţumirilor personale şi să sondezi întîi nivelul situaţiei, pînă cănd poţi striga: „mark twain!”. Altfel vei fi aspru judecat de către colegii tăi academicieni: patronii de la Calul Bălan, Mula, „L’Aisne raye qui reculle”(pune tu un accent aigu pe „e”-ul din raye), Ghiţă din „Moara cu Noroc” şi Archibald Archibaldovici , şeful de sală de la „Casa Griboedov"
GEORGE SAVU"
" Acum vreo doi ani ridicam problema invatamantului si am fost minimalizat. Spuneam atunci ca ar trebui recuperati cei 7 ani de-acasa in clasa I, iar mamele ar trebui platite cu salariul minim cand copilul lor obtine media 10.
Intre timp am discutat cu oamenii simpli si sunt tot mai dezamagiti de invatamant. Eu cred ca lumea se poate schimba formand copilul care-si paraseste temporar mediul rudimentar (unde nu a primit educatie corespunzatoare) si reformat, fiindca el va crea curand probleme societatii. Ma gandeam acum cateva zile daca s-ar amenaja in salile de sport niste sali de cursuri care sa arate exact cum sunt casele celor foarte saraci si acolo sa activeze o clasa de prosti, ca nu stiu cum sa-i zic. Si cand intra in clasa totul este intentionat vraiste. Si fiecarui copil i se da un sector timp de o luna si prin rotatie le face pe toate. Unul matura, altul sterge geamul, unul face patul, altul aseaza estetic ce e pe-acolo (carti s.a.), altul aseaza incaltamintea si o face cu crema, altul aseaza pe umerase, altul face la wc. Apoi merg toti si se spala pe maini, apoi se aseaza la masa si mananca (sa li se dea o masa calda), se spala pe dinti si incep o lectie, doua. Asta un an de zile iar un educator doi le dezvolta gustul pentru curatenie, frumos, buna purtare... Ei nu vor interveni neaparat acasa asupra parintilor lor sa le schimbe obiceiurile proaste (am vazut la tv cum o fetita era fortata de mama ei sa-si frece mainile cu o perie si facea asa si la maturitate), dar ceva –ceva se prinde de ei pentru cand vor fi mari si la casa lor. In cateva generatii se poate simti vizibil ridicarea nivelului de educatie, fiindca trebuie pornit si de jos in sus.
Mai ma gandeam ca sistemul de invatamant este gresit. Ce inseamna o lectie predata si alternativa ca cineva sa nu stie decat titlul? O lectie o stii sau n-o stii. De aceea cred ca predarea n-ar mai trebui pe clase, ci sa fie o masa care se misca incontinuu. Sa zicem ca azi se preda prima lectie la geografie. Maine se da examen la ea . Un test cu 10-100 de intrebari si raspunsul de absolvire sa fie o eroare de 10%. Din 30 de elevi sa zicem ca a invatat doar 1, atunci acel 1 plus cati au stiut de la celelalte clase formeaza maine o clasa careia i se va preda lectia nr. Celor ramasi li se preda iar lectioa nr 1 si a doua zi dau iarasi examen. Din eu vor sti probabil jumate. Aceasta jumate plus cei care au absolvit de la celelalte clase vor forma 1-2 clase careia i se va preda lectia nr 2, iar celor ramasi li se va preda din nou lectia nr 1 si vor da iar examen. La aceasta a treia predare vor fi chemati si parintii lor sa asiste. Daca inca vor fi copii care nu vor raspunde corect li se va preda lor si parintilor lor prima lectie. Si tot asa.
Cum sa predai ridicarea la patrat daca elevul nu stie sa adune 2+2? Inseamna sa-l pierzi definitiv.
Daca scoala este necesara. Si este invatat ceea ce trebuie invatat.
La scoala stii sau nu stii. Daca nu stii, nu treci. Si nu primesti 5. Un sofer a invatat ca la crucea sf andrei se opreste, nu trece si pe urma se uita sa vada daca vine ceva.
Dar asta inseamna complicatii, munca, zapaceala... e mai usor sa se duca dracului cel care nu vrea sa invete.
Daca ar fi intrebati parintii, ar spune ca de-aia trimit copilul la scoala, sa invete. Altfel ar trebui fascuta predarea pe un canal tv si… cine invata, invata, cine nu… Dumnezeu cu mila!
Multumesc pentru ca m-ati bagat in seama acum cand am inceput ofensiva asta de a supune dezbaterii publice idei din popor, chiar daca sunt extremiste.
D-le Savu, atata timp cat prostia este o boala ale carei cauze, bag seama, sunt greu de identificat, am dreptul sa pun intrebari, ca astazi, cu riscul sa gresesc. Si "Eminescu sa ma judece".NICOLAE TUDOR"
" Ideile tale despre reforma din învăţămînt precum şi metodele de aplicare sînt stufoase şi utopice. Ceva de genul: „Ana are mere/Nicolae pere/ Adomniţei palme cere//.
Sincer să fiu m-ar interesa mai mult expunerea procedeului de evitarea schimbării axei planetei noastre. Idee pe care o expuneai într-o dimineaţă unor clienţi care chiar păreau dispuşi să o pună în practică. Am reţinut doar că, la o anumită oră şi dată prestabilită (de cine?), toţi oamenii, animalele şi mijloacele mobile (trenuri, avioane, maşini, biciclete etc.) trebuie să pornească în direcţia contrară direcţiei de schimbare a axei. Apoi discuţia a deviat spre alte subiecte şi nelămurirea mea cu privire la detaliile tehnice persistă şi acum. Te rog, luminează-mă!
GEORGE SAVU"
"Era atunci o spaima ca pamantul va iesi din orbita si se va sfarsi lumea.
Pe noi incepe sa ne intereseze Forta Morala. Ieri, joi, dl Ruseteanu trebuia sa mearga la Ministerul de Justitie sa prezerve denumirea acestei asociatii, dar motive obiective l-au impiedicat. Este posibil sa avem multi membri fondatori: de la tineri de scoala pana la pensionari, scriitori vreo 6 au acceptat aceasta provocare, din armata, de tot felul. Vom solicita prin presa inca membri fondatori. De FM este nevoie, iar lupta ei nu va fi neaparat in directia care ma doare pe mine, fiecare va duce lupta sa, organizat, cu sprijin puternic. Si este loc pentru toata lumea, democratic, orice idee este buna atata timp cat imoralitatea are tentacule intinse peste tot.
Va asteptam, d-le Savu, macar sa radeti de noi:)))
NICOLAE TUDOR"
Zilele aceastea am tulburat un pic apele aratand scoala cu degetul ca este fabrica de prosti. Si s-au gasit destui sa apere profesorii, acuzand elevii, adica acele capete micute in care e loc sa incapa orice invatatura din lume si care absorb informatia ca hartia de turnesol lichidele. Ca nu asculta, ca nu sunt atenti, ca, ca , ca …(scuzati cacofonia!)
Haideti sa facem o paralela si sa ne inchipuim ca invatatura, aceasta joaca ce nu doare, este facuta astfel: profesorul are o grupa de 3-5 copii si trebuie sa-i invete sa traga cu arma. Acum sa ne inchipuim ca profesor este chiar tatal lor. Isi va permite sa nu-l asculte vreunul dintre elevi? Sa lipseaasca de la cursuri, deci sa nu stie? Isi va permite sa ajunga prost? Fiindca in vacanta va trebui sa intre in transee si se va bate cu dusmanul pe viata si pe moarte. Isi va permite sa trimita vreunul la moarte sigura?
Iata de ce invatamantul este un pretext ca unii de-ai "nostri" sa ia bani din sacul comun, chiar daca putini, fara sa aiba nici un criteriu de performanta. Se multumesc cu tacerea dupa ce intreaba: "Cine nu a inteles?" Copiii aleg sa taca si cel mai prost primeste 5. Dar ce inseamna 5? Ce ajungi in viata cu nota 5?
Ce se intampla dupa clasa I cand aproape toti iau premiul intai, de ajung in societate calificati ca prosti?
COMENTARII:
"Interesant subiect, ar merita o intreaga dezbatere!
Comparatia aleasa, aceea cu tatal care-i invatza pe copii sa traga cu arma, nu e elucidant. Daca unul din copii ar lipsi si n-ar invatza sa traga cu arma, asta inseamna ca el va ajunge "prost"?
Notele, cred eu, nu inseamna nimica, ba dimpotriva, sunt nenumarate exemple in istoria culturii în care un copil care a avut note mici la scoala a ajuns mai tarziu o mare personalitate. (Si, in paranteze, nu ca eu as fi mare chimista, dar la bacalaureat era sa pic la examen din cauza chimiei...)
A fi profesor bun cere tot atat de mult talent ca si a fi un artist bun: un profesor bun este cel care e nascut a fi profesor. A preda o materie este una, a-i face pe copii pasionati pentru acea materie este alta.
Evident ca si in meseria de profesor, ca si in oricare alta, majoritatea este formata din oameni obisnuiti, nu din dascali de exceptie. De aceea nu cred ca trebuie condamnati neaparat....
Am avut, la facultate, un profesor de chimie colidala cu capul oval, poreclit "marele coloid", care era toba de carte dar nimeni nu intzelegea nimic din ce explica. Sa fiu sincera, nici pana azi nu stiu cum am trecut (cu nota 9!) examenul la el.
In schimb la matematica, tot la facultatea de chimie, am avut un profesor absolut exceptional. Nu era o somitate in materie, dar facea niste lectii care ma emotionau prin frumusetzea lor. De fapt nici nu era nevoie sa ne "explice", demonstratiile curgeau de la sine, noi, studentii le aduceam la lumina! Oh, ce rau mi-a parut ca niciodata n-am avut ocazie sa-i raspund la tabla acelui prof, la examen, si asta pentru ca imi dadea zece fara sa ma mai asculte, se uita putin pe ciorna si gata....
Sunt profesori si profesori, dupa cum sunt si elevi si elevi.....
Cat despre "prostia" celui ajuns in viatza, care ar fi unitatea de masura a acestei prostii? Viatza este atat de complexa si sunt atatea domenii in care omul isi poate manifesta un anumit tip de inteligentza, incat cu greu as admite ca cel care a luat cinci in scoala ajunge prost!
Eu am avut un elev la liceu care era corijent la chimie si matematica, cu greu il convingeam sa invetze. Dar mie mi s-a parut un baiat destept foc, asa ca l-am incurajat la timpul respectiv. Astazi este un foarte bun om de afaceri, se ocupa cu import de piese de bucatarie, e vesel si generos si suntem in foarte bune relatii, râdem impreuna de viatza lui de elev....
VERONICA PAVEL"
"Profesia de dascal era ultima optiune pentru cariera... si totusi am ales sa fiu dascal de filosofie, in chiar acest moment urmez un curs pe pedagogie la facultate.
O sa ,,trec" vreun prost de mila?... tot ce e posibil! dar voi cauta sa inteleg de ce acel copil merita calificativul de mai sus si cum de a ajuns pana in faza de elev de liceu sau student.
In momentul de fata invatamantul preuniversitar e de toata jena: nu pregatim tinerii pentru ceva anume ci ii indopam cu tot felul de baliverne de care n-are nimeni nevoie. Nu le formam gusturile artistice, nu avem intelepciunea de a-i atrage catre adevaratele valori ale vietii, nu-i incurajam pe cei cu o farama de talent intr-un anumit domeniu. Suntem toti preocupati de locusorul nostru caldut, salariul nostru,isteria aceasta de-a accede!... de-a urca, nu conteaza cum, ne-a facut sa pierdem din vedere ca tinerii acestia atat de dezorientati azi vor fi cei care maine vor avea responsabilitatea de-a forma urmatoarea generatie de oameni.
Ati ridicat o problema interesanta, dar, ca toate problemele noastre actuale, fara rezolvare. Cel putin in viitorul apropiat. Asa ca pana una-alta, prostii vor promova cu 5 in continuare, iar daca avem norocul, se va instaura macar regula ca ei sa nu ocupe functii importante in stat, ca acum!
CARPE DIEM"
"Nicolae, te salut! După cum ai observat nu postez comentarii la textele tale, ale lui Kosta Vianu şi Ion Mitică. Ne cunoaştem ca persoane reale, nu virtuale, ne putem comunica impresiile despre zicerile noastre prin viu grai, chiar dacă ne vedem mai rar. Pe sait am fi lipsiţi de probitate, pudoare şi bun simţ.
Azi fac o excepţie, pentru că eşti pe un teren minat, însoţit de copiii şi nepoţii tăi care nu au arme, iar tu nu ai nici măcar detector de mine. Problemele din sistemul de învăţămînt sînt atît de complexe, iar tu nu le cunoşti din interior, deci nu poţi aduce acuzaţii - nici nu ai dreptul să dai verdicte. Poţi, desigur, să-ţi pui întrebări, dar caută răspunsurile la cei care cunosc „ce şi cum în chestia cu....” Şi asta ţi-o spune un fost angajat al sistemului, care a plecat cu ruşinea de a fi luat bani din „sacul comun” şi pentru că nu găsea răspunsuri. Şi care şi-a propus să se întoarcă la sînul lui călduţ doar în caz de mare criză.
Postatorii intraţi pe sait mai devreme te-au lămurit elegant şi documentat ca nişte intelectuali care se respectă. Tu arunci cu piatra ca un ins din gloată instigat la lapidare.
Îţi apreciez scrierile, am mai spus, chiar dacă nu toate sînt pe calapodul gîndirii mele conservatoare. Dar ar fi bine să-ţi înfrînezi umorile nemulţumirilor personale şi să sondezi întîi nivelul situaţiei, pînă cănd poţi striga: „mark twain!”. Altfel vei fi aspru judecat de către colegii tăi academicieni: patronii de la Calul Bălan, Mula, „L’Aisne raye qui reculle”(pune tu un accent aigu pe „e”-ul din raye), Ghiţă din „Moara cu Noroc” şi Archibald Archibaldovici , şeful de sală de la „Casa Griboedov"
GEORGE SAVU"
" Acum vreo doi ani ridicam problema invatamantului si am fost minimalizat. Spuneam atunci ca ar trebui recuperati cei 7 ani de-acasa in clasa I, iar mamele ar trebui platite cu salariul minim cand copilul lor obtine media 10.
Intre timp am discutat cu oamenii simpli si sunt tot mai dezamagiti de invatamant. Eu cred ca lumea se poate schimba formand copilul care-si paraseste temporar mediul rudimentar (unde nu a primit educatie corespunzatoare) si reformat, fiindca el va crea curand probleme societatii. Ma gandeam acum cateva zile daca s-ar amenaja in salile de sport niste sali de cursuri care sa arate exact cum sunt casele celor foarte saraci si acolo sa activeze o clasa de prosti, ca nu stiu cum sa-i zic. Si cand intra in clasa totul este intentionat vraiste. Si fiecarui copil i se da un sector timp de o luna si prin rotatie le face pe toate. Unul matura, altul sterge geamul, unul face patul, altul aseaza estetic ce e pe-acolo (carti s.a.), altul aseaza incaltamintea si o face cu crema, altul aseaza pe umerase, altul face la wc. Apoi merg toti si se spala pe maini, apoi se aseaza la masa si mananca (sa li se dea o masa calda), se spala pe dinti si incep o lectie, doua. Asta un an de zile iar un educator doi le dezvolta gustul pentru curatenie, frumos, buna purtare... Ei nu vor interveni neaparat acasa asupra parintilor lor sa le schimbe obiceiurile proaste (am vazut la tv cum o fetita era fortata de mama ei sa-si frece mainile cu o perie si facea asa si la maturitate), dar ceva –ceva se prinde de ei pentru cand vor fi mari si la casa lor. In cateva generatii se poate simti vizibil ridicarea nivelului de educatie, fiindca trebuie pornit si de jos in sus.
Mai ma gandeam ca sistemul de invatamant este gresit. Ce inseamna o lectie predata si alternativa ca cineva sa nu stie decat titlul? O lectie o stii sau n-o stii. De aceea cred ca predarea n-ar mai trebui pe clase, ci sa fie o masa care se misca incontinuu. Sa zicem ca azi se preda prima lectie la geografie. Maine se da examen la ea . Un test cu 10-100 de intrebari si raspunsul de absolvire sa fie o eroare de 10%. Din 30 de elevi sa zicem ca a invatat doar 1, atunci acel 1 plus cati au stiut de la celelalte clase formeaza maine o clasa careia i se va preda lectia nr. Celor ramasi li se preda iar lectioa nr 1 si a doua zi dau iarasi examen. Din eu vor sti probabil jumate. Aceasta jumate plus cei care au absolvit de la celelalte clase vor forma 1-2 clase careia i se va preda lectia nr 2, iar celor ramasi li se va preda din nou lectia nr 1 si vor da iar examen. La aceasta a treia predare vor fi chemati si parintii lor sa asiste. Daca inca vor fi copii care nu vor raspunde corect li se va preda lor si parintilor lor prima lectie. Si tot asa.
Cum sa predai ridicarea la patrat daca elevul nu stie sa adune 2+2? Inseamna sa-l pierzi definitiv.
Daca scoala este necesara. Si este invatat ceea ce trebuie invatat.
La scoala stii sau nu stii. Daca nu stii, nu treci. Si nu primesti 5. Un sofer a invatat ca la crucea sf andrei se opreste, nu trece si pe urma se uita sa vada daca vine ceva.
Dar asta inseamna complicatii, munca, zapaceala... e mai usor sa se duca dracului cel care nu vrea sa invete.
Daca ar fi intrebati parintii, ar spune ca de-aia trimit copilul la scoala, sa invete. Altfel ar trebui fascuta predarea pe un canal tv si… cine invata, invata, cine nu… Dumnezeu cu mila!
Multumesc pentru ca m-ati bagat in seama acum cand am inceput ofensiva asta de a supune dezbaterii publice idei din popor, chiar daca sunt extremiste.
D-le Savu, atata timp cat prostia este o boala ale carei cauze, bag seama, sunt greu de identificat, am dreptul sa pun intrebari, ca astazi, cu riscul sa gresesc. Si "Eminescu sa ma judece".NICOLAE TUDOR"
" Ideile tale despre reforma din învăţămînt precum şi metodele de aplicare sînt stufoase şi utopice. Ceva de genul: „Ana are mere/Nicolae pere/ Adomniţei palme cere//.
Sincer să fiu m-ar interesa mai mult expunerea procedeului de evitarea schimbării axei planetei noastre. Idee pe care o expuneai într-o dimineaţă unor clienţi care chiar păreau dispuşi să o pună în practică. Am reţinut doar că, la o anumită oră şi dată prestabilită (de cine?), toţi oamenii, animalele şi mijloacele mobile (trenuri, avioane, maşini, biciclete etc.) trebuie să pornească în direcţia contrară direcţiei de schimbare a axei. Apoi discuţia a deviat spre alte subiecte şi nelămurirea mea cu privire la detaliile tehnice persistă şi acum. Te rog, luminează-mă!
GEORGE SAVU"
"Era atunci o spaima ca pamantul va iesi din orbita si se va sfarsi lumea.
Pe noi incepe sa ne intereseze Forta Morala. Ieri, joi, dl Ruseteanu trebuia sa mearga la Ministerul de Justitie sa prezerve denumirea acestei asociatii, dar motive obiective l-au impiedicat. Este posibil sa avem multi membri fondatori: de la tineri de scoala pana la pensionari, scriitori vreo 6 au acceptat aceasta provocare, din armata, de tot felul. Vom solicita prin presa inca membri fondatori. De FM este nevoie, iar lupta ei nu va fi neaparat in directia care ma doare pe mine, fiecare va duce lupta sa, organizat, cu sprijin puternic. Si este loc pentru toata lumea, democratic, orice idee este buna atata timp cat imoralitatea are tentacule intinse peste tot.
Va asteptam, d-le Savu, macar sa radeti de noi:)))
NICOLAE TUDOR"
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
3 comentarii:
Am să fiu sincer cu dvs...
Mie mi se pare că subiectul acesta nu este prezentat corect. Şi mă refer în primul rând la lucrarea în sine: nu străluceşte... Ori, un asemenea subiect trebuie prezentat altfel, de aşa natură încât să te uluiască, iar pentru o clipită, să rămâi fără suflare şi să cauţi aer... Din nefericire, modul cum este abordată problema determină o reacţie primară, însă fără a trezi dorinţa de schimbare...
Părerea mea !
Iar când spun aceste lucruri, mă refer la necesitatea de schimbare şi nu la capacitatea noastră de a deştepta reacţii primare... Sufletul se mişcă altfel !
Da, e cam primara treaba.
De aceea v-am invitat aici, va rog sa interveniti altfel, "stralucitor", si sa miscam... sufletele.
cu stima,
nicolae
Nu m-am lămurit pe deplin în legătură cu utilitatea unui blog cu o asemenea etichetă... Ideea mi se pare mult prea îndrăzneaţă... Iar ca să intru de formă şi să fac numai act de prezenţă, mi se pare nepotrivit... Trebuie să ai ce să spui ! Lucruri care să te înfioare şi care să evidenţieze o anume conduită în viaţă... Iar dacă ai o asemenea conduită care vădeşte forţă morală, oare mai scrii ? Căci fiecare scrie dintr-un anumit motiv... Sufletul lui vibrează pentru ceva anume... Valoarea rezidă în sensibilitate... De aceea şovoi...
Trimiteți un comentariu