luni, 21 decembrie 2009

Oftalmologie

Nu. Nu suntem un popor de prosti, nici de hoti si nici de oameni care nu gandesc. Avem opinii diferite si intr-adevar, nu suntem capabili sa vedem si sa apreciem valorile. Dar nu pentru ca nu am avea ochi, ci pentru ca nu am fost invatati sa privim. Orbii pot citi si o fac cu placere, dar noi, vazatorii, nu citim pentru ca se presupune ca nu mai avem timp. Asa si cu poporul roman. Putem vedea dar nu o facem din varii motive. Ne influenteaza mediul in care am crescut, familia in sanul careia ne-am dezvoltat, si nu in ultima instanta, oamenii din jurul nostru. Poate ca unii dintre noi n-au avut norocul sa aiba un acoperis deasupra capului sau parinti care sa se inteleaga.

Si, desigur ca, pentru a te alatura si a sustine o cauza- vorbesc aici despre capacitatea de a vedea valorile- iti trebuie o viziune clara atat a partii urate a vietii, dar si a partii frumoase. Dar... parca... am ajuns de unde am plecat. Cum putem noi avea o viziune atat timp cat nu suntem capabili sa vedem ? Ce bine ar fi sa fiti orbi si sa puteti atinge „foaia” aceasta, sa-mi simtiti literele in varfurile degetelor. Fiind orbi, veti vedea.

Niciun comentariu: